Pokreće Blogger.

Rome - travel guide


Rim... odakle početi? Zaljubila sam se u ovaj grad u sekundi! Jedva sam dočekala krenuti u istraživanje čim smo stigli. Rim smo odabrali za svoje adventsko putovanje, obzirom su temperature u prosincu vrlo ugodne. Ovo je bio naš prvi posjet Rimu, a imali smo ukupno puna četiri dana za razgledavanje što je dovoljno za vidjeti sve znamenitosti i upoznavanje s gradom. 

Preporuka - prije puta instalirajte aplikaciju TRIPOSO na kojoj imate sve najvažnije znamenitosti, kartu grada, restorane, kafiće.. možete si isplanirati i rutu obilaska. Mi smo većinu obilaska napravili pješice obzirom su atrakcije na svakom koraku i sve su relativno blizu.


Prijevoz
Obzirom iz Zagreba nije bilo jeftinih letova, a nismo htjeli komplicirati i letiti iz drugih gradova, izabrali smo Flixbus. Odlično je to sto je polazak navečer u 21 sat, cijelu noć prespavate u busu i kada se probudite u Rimu ste. Cijena povratne karte po osobi je cca 500kn. Put traje 12 sati, dakle u 9 sati ujutro stižete. Ima i polazaka u neke druge sate, ali nama je ovako najbolje odgovaralo jer najbolje iskoristite dan kada dolazite i kad odlazite.

Smještaj
Smještaj smo našli preko airbnb stranice u kvartu San Lorenzo. Nalazi se svega par stanica od autobusnog i željezničkog kolodvora Tiburtina sto je odlično, te ima puno kafića i restorana. Odlično je povezan sa znamenitostima, hoćete pješke ili javnim prijevozom. Također, radi se o studentskom centru, tako da su i cijene pristojne.

Napisat ću vam kratki vodič kroz Rim, sa svim najpoznatijim znamenitostima koje smo obišli. Vjerujem da će vam biti od koristi ako odlučite putovati u ovaj grad.

ARCIBASILICA DI SAN GIOVANNI IN LATERANO


Bazilika Svetog Ivana Lateranskog rimska je katedrala, službeno crkveno sjedište rimskog biskupa, tj. pape. Ulaz u sve crkve u Rimu je besplatan, tako da slobodno uđite i pogledajte unutrašnjost.



Giardini Nicola Calipari di Piazza Vittorio



Na putu prema najpoznatijim znamenitostima, našli smo ovaj park koji je idealan za sjesti i odmoriti od hodanja. U parku su ostaci nekadašnje fontan. Nažalost, park je dosta zapušten i ima dosta smeća, što je baš tužno. Navodno je riječ o najvećem trgu u Rimu.


Basilica di Santa Maria Maggiore



Teško je za odlučiti se, ali mislim da mi ovo najljepša bazilika u Rimu. Svakako zavirite u njezinu raskošnu unutrašnjost, zapanjit će vas njezina veličina.

Porez bazilike smo pronašli sladak restoran (na samom uglu, nisam zapamtila ime) gdje je meni od predjela, glavnog jela i deserta bio svega 12eura. Za predjelo smo uzeli izvorna talijanska jela. Ja sam naručila tjesteninu cacio e pepe, za koju sam čula da morate probati kada ste u Rimu. Radi se o debelim špagetima od jaja (tonnarelli), ovčjem siru i papru. Bilo je dosta papreno haha! Goran je ziheraški uzeo tjesteninu carbonara. Uglavnom bio je prefini ručak.

A pazite sad! Kad smo izašli van okupila se grupa ljudi i svi su čekali papu kojeg su dovezli u baziliku. Još u restoranu smo čuli komešanje i komentiranje... i nije prošlo ni 5 minuta i papa prolazi! Svima nam je mahnuo, a mi smo nastavili s razgledavanjem :)


Colosseum


Stigli smo do Koloseuma, tu nas je dočekala ogrooomna gužva! Predivno ga je vidjeti uživo, diviti mu se i zamišljati sve one povijesne borbe. Mogao je primiti čak 50.000 gledatelja! Koloseum je proglašen jednim od sedam novih svjetskih čuda. Ako želite pogledati unutrašnjost, morate kupiti kartu. Mi kad smo došli već je polako padao mrak, pa smo planirali to ostaviti za neki drugi dan, zajedno s Rimskim forumom. Na kraju je taj dan padala kiša. Ipak će ostati za drugi put :)


Forum romanum


Odmah do Koloseuma, nalazi se Rimski Forum. Nekada središte imperijalnog Rima, danas su tu ostaci nekadašnjih hramova, crkava i slavoluka. Samo zamislite kako je to nekada izgledalo i uživajte u djeliću Rimske povijesti.


Fontana di Trevi


 Još jedno mjesto koje vrvi turistima! Predivna Fontana di Trevi je kraljica svih fontana u Rimu, a ima ih oko 280.  Njena veličina i ljepota su zapanjujuće. Cijelim prostorom dominira skulptura Neptuna - vladara mora - koje simbolizira voda ispred skupltura, koji upravlja kočijom u koju su upregnuta dva morska konja.

Prema legendi, ako u fontanu bacite novčiće u Rim ćete se sigurno vratiti. Jedan novčić se baca za sreću,  a drugi za siguran povratak.

Meni se jedna želja ispunila, i zato ću ovu fontanu posebno pamtiti. Nakon 7 godina veze moj Goran je napokon pitao ono pitanje koje sam toliko čekala! Ja vam ne mogu opisati taj osjećaj i koliko god pričala o tome bila sam skroz u šoku! Istu sekundu nas je skužio neki indijac s fotoaparatom tako da imamo taj trenutak ovjekovječen zauvijek.


PIAZZA DI SPAGNA - SPANISH STEPS


Španjolske stube me totalno podsjećaju na Roman holiday sa Audrey Hepburn. Ovdje smo se vraćali više puta i svaki put je bilo jako puno turista što ne čudi jer baš je lijepo mjesto za sjesti i uživati u pogledu. Na stepenicama ne smijete jesti i na to će vas upozoriti policajac koji je uvijek tamo. Nisam brojala, ali sveukupno ima 137 stuba. Ispod stepenica nalazi se još jedna fontana, Berninijeva fontana Barcaccia.



Via Condotti


Jedna od najpoznatijih shopping ulica u Rimu, nalazi se neposrednoj blizini Španjolskih stuba. Ovdje ćete naći sve luksuzne brendove poput Gucci, Prada, Dolce & Gabbana, Dior i mnogi drugi. Ovo je pravi raj za jednu fashion blogericu! U blizini je i Via del Corso u kojoj se nalaze high street brandovi poput Zare i H&M-a. Nisam se previše zadržavala po trgovinama, jedino što sam kupovala je šminka u Kiko Milano.


Castel Sant' Angelo


Na obali rijeke Tiber smjestila se anđeoska tvrđava odnosno mauzolej cara Hadrijana. Bio je predivan dan i posebna atmosfera. Sjeli smo na zidić i slušali muziku, još mi je u glavi Don't worry, be happy :)



Piazza Navona


Nisam to očekivala ali Piazza Navona mi je najdraži dio u Rimu. Tu se nalazi poznata barokna Fontana četiri rijeke (Fontana dei fiumi)i još dvije velike fontane.

Uličice koje vode do trga su toliko šarmantne i tu sam se najviše zadržavala. U blizini se nalaze mnoštvo restorana, barova, pubova (najdraži the Abbey Theatre - izvorni irski pub za probati neku novu pivu i pojesti odličnu pizzu, plus konobari pričaju samo na engleskom). Još jedna stvar koju morate probati (osim sladoleda) je tiramisu i to u maloj slastičarnici Two sizes. Ja sam uzela od pistachia - to je nešto najbolje što sam probala u Rimu!

U blizini trga nalazi se i Campo dei fiori na kojem je tržnica, tu možete kupiti talijanske tjestenine, začine i slično.



Pantheon


Malo mi je žao što smo ovdje bili samo po mraku, veličina Panteona je zapanjujuća! "Panteon" na grčkom znači "hram svih bogova", a s tom namjerom je i izgrađen. Ulaz u Panteon je besplatan, no nažalost bio je toliki red da smo to preskočili. 


Piazza Venezia - Altare della Patria


Oltar domovine je spomenik podignut u čast Viktoru Emanuelu II., prvom kralju ujedinjene Italije. S memorijala se pruža pogled na Venecijanski trg, koji je jedan od najprometnijih trgova u Rimu. 

Popeli smo se po stepenicama do spomenika nepoznatom junaku s vječnim plamenom koji čuvaju stražari. Obišli smo cijeli oltar te na vrhu uživali u panorami. Sve dok nije počela padati kiša haha :)



Bocca della Verità

Usta istine je antički mramorni reljef uzidan u zid portika rimske crkve. Ako ste gledali film, onda znate za legendu koja kaže da je Usta istine napravio čarobnjak Vergilije, da bi se njime koristili muževi i žene koji sumnjaju u vjernost svog bračnog partnera.Usta istine bila su nešto kao antički detektor laži.


Trastevere


Jako šarmantan kvart u Rimu koji morate posjetiti je Trastevere. Ovdje su restorani i kafići na svakom koraku, a ispred vas mame s posloženom hranom na stolovima.

Mi smo se odlučili na restoran Cajo & Gajo gdje smo pojeli prave talijanske lazanje! Mljac! Prije nego što smo dobili hranu, na stolu smo dobili zdjelicu čipsa, a nakon jela su nas počastili s rakijom! Sve u svemu, bilo je jako ukusno. Cijene su također prihvatljive.



U sljedećem postu čitajte o Vatikanskom muzeju i posjetu Vatikanu. Pratimo se do tada :)

Nema komentara